:: Korfbalforums ::

Het is do sep 09, 2010 3:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Competitie 09/10
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 9:32 am 
Ik ben een KF-verslaafde

stijntje schreef:
Mijbest is volgens mij nog steeds niet over het verloop van de wedstrijd heen.
OJC'98 speelde aanvallend zo ongeveer de slechtste wedstrijd in 3 jaar, was bezig met het leren van een nieuw aanvalsspel, wat overigens tegen Mariarade (winst) en Animo (eerste helft) wel degelijk zijn gewenste effect had. Ik denk dat in het naar buiten brengen van korfbalnieuws, of dat nu landelijk is of regionaal zoals in dit geval, je dit altijd positief moet doen, kortom de betere momenten van de wedstrijd laten zien (aanvallen, doelpunten, succesvolle acties) en helaas voor de wedstrijd was wat ik hier in elkaar heb gemonteerd alles wat er in de eerste helft te zien was (van zowel dkb als ojc). Tevens vind ik het meer dan logisch dat in een regio verslag de nadruk meer ligt op het team dat uit die regio komt dan op de "onbekende tegenstander uit Best". Verder is in de voiceover ook duidelijk te horen dat "koploper DKB de terechte winnaar was met een 10-4 eindstand" en dat "ojc niet lekker in zijn spel kon komen".

Als je alleen maar negatief kan praten over wedstrijden van OJC, bespaar dan de moeite om te komen kijken en blijf lekker thuis :D

Voor wat betreft de wijze van berichtgeving: helemaal mee eens !!!
Als er over een wedstrijd iets positiefs te melden is zal ik dat zeker doen en ik ging die avond naar DKB kijken; niet naar OJC.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 10:19 am 
Die Hard KF-er

De nieuwe stand van zaken bekijkend in de 3e klasse komen we met de laatste 2 competitieweekends tot een ongemeen spannend treffen zowel onderin als bovenin. Even de stand tot nu toe:

DKB 21
Animo 20
NKV 8
Mariarade 7
OJC'98 6
Boemerang 3

Met deze stand kan Boemerang alleen nog met 4 punten een beslissingswedstrijd afdwingen, hiermee is het ook nog eens afhankelijk van de andere twee ploegen met hun prestaties elders.

Maar laten we eerst bovenin beginnen:
DKB leek lang zonder problemen kampioen te worden maar door het verlies tegen Animo en het puntverlies tegen Mariarade is het verschil tussen de twee ploegen miniem geworden. Kijkend naar het programma zien we het volgende:

7/3 OJC'98 - DKB
14/3 DKB - Mariarade

6/3 NKV - Animo
13/3 Animo - Klimop

Je zou zeggen dat DKB het makkelijkere programma heeft. Toch denk ik dat Animo zeker beide wedstrijden gaat winnen. DKB heeft getoond kwetsbaar te zijn tegen Mariarade, OJC98 speelt in eigen huis, en thuis is OJC'98 vaak sterker dan buitenshuis (alle punten werden ook in thuiswedstrijden behaald). Toch verwacht ik dat DKB kampioen moet kunnen worden, maar katten in het nauw (Mariarade en OJC98) kunnen rare sprongen maken.

Onderin is het ook nog erg interessant. Door de beslissing van het KNKV om de PIM van Mariarade weg te poetsen staat Mariarade nu op de veilige 6e plek. Veilig zijn ze echter nog lang niet, want OJC'98 volgt op 1 punt. Ook NKV kan nog op de 7e positie terecht komen, en dat is gezien het programma nog niet zo'n hele vreemde optie.

6/3 NKV - Animo
13/3 Tiel - NKV

7/3 Mariarade - De Boemerang
14/3 DKB - Mariarade

7/3 OJC'98 - DKB
14/3 De Boemerang - OJC'98

7/3 Mariarade - De Boemerang
14/3 De Boemerang - OJC'98

NKV heeft het moeilijkste programma, de wedstrijden tussen Mariarade - De Boemerang en De Boemerang - OJC'98 worden allesbepalend (er van uit gaand dat zowel OJC98 en Mariarade verliezen tegen DKB). Wint Mariarade tegen de Boemerang dit weekend, en verliezen NKV en OJC'98 is Mariarade veilig. Wint de Boemerang, houd de Boemerang nog een klein kansje op lijfsbehoud. Ik ben erg benieuwd, spannend is het zeker!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 5:10 pm 
Een echte KF Korfbal Freak

NKV heeft gewonnen van Animo... 10-9.
Wel een beetje het doemscenario dit :cry: . Nu kan DKB morgen kampioen worden bij ons...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 10:46 am 
Die Hard KF-er

Het lijkt me duidelijk dat OJC er alles aan moet doen om dat te voorkomen! Wat NKV en Mariarade kunnen moet dan ook maar bij ons gebeuren :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur